Nem vagyunk egyedül!
2015. június 10. írta: KKVIC

Nem vagyunk egyedül!

Séfként bizonyára ismerős lehet az a probléma, hogy hiába igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legpazarabb, legjobb minőségű ételek kerüljenek a vendégek asztalára, ha egy-egy beszállító keresztülhúzza a számításainkat, és nem olyan alapanyagokat hoz, mint amilyeneket elvárnánk.

Fontos az alapanyag minősége

Mindannyiunknak tiszta sor, hogy az étel milyensége nagyon nagy részben múlik az alapanyag minőségén, ezért nem ritka, hogy küzdünk a beszállítókkal. Sokszor érezhetjük úgy, hogy szélmalomharcot vívunk, csak egy csepp vagyunk a tengerben, és nem tudunk hosszabb távon változtatni a helyzeten. Ennek azonban most vége, ugyanis lehetőség nyílik arra, hogy hallathassuk a hangunkat, és küzdés helyett elmondhassuk mi az a stabil minőség, amire igazán vágyunk!

shutterstock_125897963_kicsi.jpg

A közvetlen kapcsolat áldás

A beszállítók döntéshozói sokszor nem érzik, hogy nekünk mennyire fontos, hogy pontosan teljesítsék a megrendeléseket, felmérjék a vágyainkat, igényeinket. Változást hozhatna azonban egy hely, egy közösség, ahol elmondhatjuk mi az, amin esetleg fejleszthetniük kellene egy kicsit a hatékonyabb közös munka érdekében. Ehhez pedig közvetlen kapcsolatra van szükség. Ezzel mindenki jól járna, ugyanis a séfek azt kapnák, amit szeretnének, de a beszállítók számára is segítség lehetne, hogy értékeljük a munkájukat, termékeiket, magát a céget – akárcsak az éttermeket! Ha a mi munkánkat pontozhatják étteremkritikusok, jogosan merül fel az igény, hogy mi magunk is véleményezhessük azoknak a munkáját, akikétől a miénk színvonala is függ!

Ne magunkban bosszankodjunk, ha nem azt kaptuk, amit szerettünk volna, vagy nem érkezett meg időben a rendelés – használjuk ki, hogy van egy hely, ahol számít a véleményünk. Nem a sofőrnek, vagy a rendelésfelvevőnek kell elmondani, ha valami nem tetszik, ő ugyanis nem tehet semmiről. A döntéshozónak kell mindezzel tisztában lennie, aki változtatni is tud. Ha szavaink halló fülekre lelnek, elindulhat egy intenzív fejlődés, és így már nem egyedül leszünk, sőt küzdenünk sem kell, mert a közvetlen kapcsolattal megszületik az összefogás, és így többet érhetünk el!

Nem a méret a lényeg…

Jól tudjuk, hogy a séfek munkája szempontjából a kis és a nagy beszállítók között nincs igazán különbség, mert nem a méretük, hanem a minőségük alapján ítéljük meg őket. Nem igaz, hogy egy nagy vállalkozás nem fog ránk figyelni, ha van hol elmondani a gondolatainkat, és van hozzá támogatás! Már épül egy pozitív közösség, ami értünk van: a szakácsokért, a séfekért, a szakmánkért, a fejlődésért, de legfőképpen mi értünk, egymásért. Ha összefogunk és elmondjuk mindazt, amin javítani szeretnénk, nem kell többet szélmalomharcot vívnunk, mert lesz eredménye, és könnyebben érhetjük el, hogy tartós, pozitív javulást érjünk el a beszállítóinknál!

A bejegyzés trackback címe:

https://sefparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr617532444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása