Miért fontos, hogy a kereskedő tisztában legyen a véleményünkkel?
2015. július 03. írta: KKVIC

Miért fontos, hogy a kereskedő tisztában legyen a véleményünkkel?

Séfként tapasztalhatjuk időnként, hogy a kereskedők nem mindig tudják ugyanazt a minőséget biztosítani, a megrendelt élelmiszerek terén. Egyrészről tudjuk, hogy ez nem feltétlenül rajtuk múlik, mert a nyersanyagok minőségét nyilván befolyásolja az időjárás, és egyéb külső tényezők. Másrészt viszont ez a jelenség bosszantó is tud lenni, mert így mi magunk sem tudjuk azt a színvonalat garantálni a vendégeknek az ételek terén, amit megszoktak és elvárnak. Hogyan lehet elérni, hogy minden igényünknek megfeleljen a kapott áru? Hát kommunikációval!

Ezért fontos, hogy a kereskedő ismerje a véleményünket:

Mert ebből fogja tudni, mit várunk el tőle. A kereskedők nem gondolatolvasók, könnyen lehet, hogy amit mi evidensnek gondolunk, az számukra nem az, talán nem is gondolnak rá. A tiszta, egyenes, korrekt kommunikáció segít nekik abban, hogy pontosan felmérjék, mik is az elvárások velük szemben.

shutterstock_167239820.jpg

Mert a korrekt kritika segít a fejlődésben. A kereskedők világában is nagyon nagy a verseny, nem könnyű helytállni. Ha pontosan megfogalmazzuk, hogy mit szeretnénk, és mi az, amivel problémánk van, a kereskedő könnyebben tud változtatni a kritikus pontokon. Ez nekünk, séfeknek is jó, hiszen így jobban megfelel majd az igényeinknek a kereskedők által nyújtott szolgáltatás, és nekik is, mert megtudják, miben kell fejlődniük.

Mindenkinek jobb egy stabil, gyümölcsöző kapcsolat. Megtehetjük, hogy nem szólunk a felmerülő problémákról és inkább kereskedőt váltunk, csakhogy így könnyen előfordulhat, hogy ezt bizonyos időközönként meg kell tenni, mert sosem leszünk 100 százalékosan elégedettek. Mindkét oldalnak az a jó, ha a kereskedő és a séf között olyan kapcsolat alakul ki, amivel kölcsönösen elégedettek, és hosszútávon tudnak együttműködni.

Mert mindenhol mások az igények. Más séfek lehet, hogy mást várnak el egy adott kereskedőtől – ahhoz, hogy hozzánk tudjon igazodni, pontosan ismernie kell, hogy mi mit szeretnénk, nálunk mi a mérce.

És hogy milyen formában érdemes tudatni a véleményünket?

Ebben a kérdésben kihasználhatjuk a nyilvánosság erejét. Ne négyszemközt, vagy telefonon mondjuk el, mi a gond, van ennek hatékonyabb módja is! Ha egy közösségben alkotunk véleményt, a másik fél is érdekelt lesz a kritikus pontok javításában, hogy jobb legyen a megítélése. Ilyen egy véleménymegosztó fórum, ami kifejezetten azért jött létre, hogy gyümölcsöző kapcsolatokat ápolhassanak a séfek és a kereskedők (miseenplace.hu)!

A bejegyzés trackback címe:

https://sefparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr607592422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása