Együttműködve mindenkinek jobb
2015. június 20. írta: KKVIC

Együttműködve mindenkinek jobb

Kereskedőként jól tudjuk, hogy a séfekkel való kapcsolat meglehetősen bonyolult, ugyanakkor nagyon fontos pillér, hiszen a vendéglátóiparban ezen alapszik minden. Egyértelmű, hogy mindkét félnek az az érdeke, hogy ez a kapcsolat gyümölcsöző legyen: a séfeknek fontos, hogy jó minőségű alapanyagokat kapjanak, mert csak így tudnak megfelelő színvonalú ételeket készíteni, ugyanakkor nekünk, kereskedőknek is szükségük van a séfekre, mert a termékeink eladásából élünk – ezért természetesen nekik nem mindegy, hogy milyen árut kínálunk. Egyértelmű lenne, hogy együttműködésre van szükség, azonban gyakran úgy tűnik, mintha a két oldal inkább szemben állna egymással, holott nem kellene, hogy így legyen!

Bírálat helyett építő kritika

Fontos, hogy felismerjük a kommunikáció fontosságát, ugyanis nagyot lendíthet a kapcsolaton pozitív irányba, ha kereskedőként kikérjük a séfek véleményét, megkérdezzük tőlük, mit szeretnének, miben fejlődhetnénk – ez persze fordítva is érvényes! Ezáltal egy pontos képet kaphatunk arról, mit várnak tőlünk, így pedig sokkal könnyebb megfelelni is az elvárásoknak. Higgyük el, hogy lehet másként is, nem kell örökös harcban állni egymással, ehelyett inkább segítsük egymás munkáját! Ha a séfek elégedettek, nekünk is jobban megy az üzlet – ehhez azonban kommunikálni kell egymással. Fontos a napi kapcsolat, egymás véleményének megismerése. És bizony a legjobb az, ha a séfek és a kereskedők egymást véleményezik, hiszen ki is látná jobban, mi kell változtatni, mint az, akivel kapcsolatban vagyunk a munkánk során?

shutterstock_220511665_kicsi.jpg

Egy hely, ahol mindez megoldható

Ha kereskedőként pozitívan állunk a séfekhez, és igyekszünk jobbak lenni, fejlődni, az hosszútávon igencsak kifizetődő lehet, ugyanis egy jó kereskedőnek hamar híre megy – ha van hol. Márpedig van, ugyanis létezik egy felület, ahol mindkét oldal megoszthatja a véleményét a másikról! A séfek véleményezhetik a kereskedőket, de fordítva is: a kereskedők is megoszthatják egymással, hogy melyik séf mennyire együttműködő és segítőkész. Ez mindkét oldalt arra ösztönzi, hogy egymás munkáját támogassák és segítsék, hiszen mindenkinek fontos, hogy pozitívan ítéljék meg – és mi tehetné jobbá a vendéglátóipart, ha nem ez?

A bejegyzés trackback címe:

https://sefparadicsom.blog.hu/api/trackback/id/tr657559044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása